Hoe haalt u op vandaag het meeste uit uw marketinginspanningen?

Vele van onze klanten of leveranciers zitten in hun kot.  We moeten dus op zoek naar nieuwe manieren om hen op een zo goed mogelijke manier te bedienen. Restaurants starten met takeaway, schoenwinkels leveren (gratis) aan huis en zelfs ons favoriete café brengt bestellingen rond of maakt afhalingen mogelijk. Er zijn dus heel wat opportuniteiten die u in staat stellen nieuwe mogelijkheden, nieuwe producten of nieuwe diensten aan te bieden. Hoe communiceert u deze nu het best en welke impact hebben deze op uw marketing- en communicatie-inspanningen? We proberen u alvast op weg te helpen met een webinar over uw huidige marketinginspanningen. We hebben het o.a. over:  

  • Strategische opportuniteiten omzetten in groeikansen.
  • Digitale tools die uw marketing efficiënter maken. 
  • Hoe inzicht krijgen in uw webtrafiek en wat de next steps zijn.  
  • Het automatiseren en efficiënter maken van uw marketinginspanningen
  • 5 key takeaways om meteen mee aan de slag te gaan.

Deze periode is vooral interessant om (digitale) mogelijkheden te testen die u op korte termijn niet had gepland.

De periode van lockdown die we intussen achter ons hebben (zeven weken) is er één van vele emoties, maar vooral van ondernemerschap. In deze korte periode zijn meer strategische beslissingen genomen dan ooit tevoren. Het leert ons alvast dat we moeten blijven nadenken over de korte termijn, maar ook onze blik op de horizon richten. Zal er een blijvende impact zijn op de organisatie van onze samenleving? Hoe zal het consumentengedrag veranderen tijdens en na de crisis? Meer dan ooit is dit het moment om digitale vernieuwingen ook binnen uw bedrijf toe te passen. Deze zullen uw bedrijf in staat stellen voorsprong te nemen en sterker uit deze crisis te komen. Het is namelijk niet zeker dat we binnen enkele weken, laat staan maanden, terug naar het vroegere "normaal" kunnen. 

Ga na welke impact uw marketinginspanningen hebben op uw websitetrafiek en ga aan de slag met de gevonden opportuniteiten.

Uw website is vaak een centraal platform binnen uw marketingstrategie. Heel wat van uw marketing en communicatie heeft als doel trafiek te genereren naar uw website of e-commerce platform. Daarom is het van groot belang om na te gaan of de acties die u op vandaag onderneemt impact hebben en welke succesvol zijn. Zoek en test nieuwigheden. Kijk met welke van deze u verder aan de slag kunt. Ook technisch zijn er heel wat extra's die u kunt toevoegen om het aantal websiteconversies te gaan verhogen.

Personaliseer de boodschap die u naar klanten of potentiële klanten wil sturen. 

Het personaliseren van marketingboodschappen is uiteraard niet nieuw. Maar zorg dat u deze periode gebruikt om content klaar te maken die u op vaste tijdstippen of bij vastgelegde acties die uw websitebezoeker onderneemt, kunt sturen. U hoeft niet steeds ad hoc nieuwe zaken uit te vinden of te personaliseren. Zorg voor een tijdloos karakter van uw boodschap en probeer deze op een unieke, maar duurzame manier aan uw bezoekers te bezorgen. Uiteraard op het juiste moment... Met andere woorden: creëer evergreen content.

Zoek naar de specifieke groeimogelijkheden binnen uw sector en ga zo na hoe u klanten en leveranciers op een nog betere manier kunt servicen. 

Nog meer praktische informatie, tips en tricks krijgt u waneer u het volledige webinar bekijkt. Tom Cappelle (Brand Consultant bij KIXX Strategy in Communication) en Nicolas Buysschaert (Founder & Digital Strategist bij Digital KIXX) geven u nog meer inzichten en praktische tips om uw digitaal groeipotentieel maximaal te benutten. 

Ze hebben het o.a. over digitale tools die uw marketing efficiënter maken, e-mailmarketing en marketing automation. Dit webinar is zeker interessant voor marketing managers, CEO's, en bedrijfsleiders van KMO's dit hun marketing willen laten groeien op een efficiënte en rendabele manier. Via deze link kunt u het webinar volledig bekijken.

Interesse in meer webinars van Com uit uw kot?
Check dan zeker onze pagina met webinars of schrijf u in op onze nieuwsbrief

Wie zit er achter ‘Com uit je kot’?

Marketing- en communicatiebureau KIXX uit Loppem is het brein achter dit platform. Het idee ontstond bij de uitbraak van de corona-crisis in ons land en de toenemende vragen van klanten over de bijsturing van hun marketingstrategie in deze bizarre tijden. KIXX is gespecialiseerd in strategy, branding, digital en support.

Meer info?
www.kixx-concept.be

VERSPREID DEZE INFO

Deel dit artikel

NEEM NU DEEL

Wij willen ook uw mening



We gebruiken cookies om u te kunnen verzekeren van de beste ervaring op onze website. Als je deze site blijft gebruiken gaat u akkoord met ons Privacybeleid.
x
Ontvang wekelijks praktische marketing- en communicatietips in uw mailbox
Schrijf nu in