Philip Inghelbrecht: Founder of Shazam / CEO of Tatari TV

Wat betekent het coronavirus voor uw business?

"Uiteraard beïnvloedt dit elke business, maar het hangt ervan af in welke sector u zit. U hoort steeds de negatieve voorbeelden. Maar hoe langer dit duurt, hoe ernstiger de gevolgen zijn. Ook het gedrag van de consument verandert."

Hoe kunt u uw bedrijf leiden door deze situatie?

"Focus op de dingen die u goed doet en doe dat heel snel." Bij Tatari TV, het huidige bedrijf van Philip, geeft men klanten inzichten in de efficiëntie van TV-reclame via datamining en data-analyse.

In een voorbeeld geeft Philip aan dat men elke dag samenkomt met tien mensen uit het bedrijf.  Iedere dag delen ze eveneens topinzichten aan de hand van korte, daadkrachtige e-mails. 

Wat doen andere bedrijven goed?

"Wel, kijk vooral niet naar andere bedrijven of zeker niet naar concurrenten. Zij weten niet noodzakelijk beter hoe u best met de situatie omgaat. Kijk vooral naar uzelf en focus op uw eigen sterktes. Wacht daar niet mee en ga er meteen mee aan de slag!"

Wat kunt u doen om sterker uit deze crisis te komen?

What doesn’t kill you, makes you stronger.

Drie heel concrete tips:

  1. Hou focus op uw business en op uw product of dienst
  2. Denk na over nieuwe markten die u eventueel kunt servicen!
  3. Dit is een fantastisch moment om uw team samen te brengen. Smeed banden tussen hen, zodat het team sterker dan ooit uit deze situatie komt. Het is in crisissituaties dat een team sterker kan worden!

Wie zit er achter ‘Com uit je kot’?

Marketing- en communicatiebureau KIXX uit Loppem is het brein achter dit platform. Het idee ontstond bij de uitbraak van de corona-crisis in ons land en de toenemende vragen van klanten over de bijsturing van hun marketingstrategie in deze bizarre tijden. KIXX is gespecialiseerd in strategy, branding, digital en support.

Meer info?
www.kixx-concept.be

VERSPREID DEZE INFO

Deel dit artikel

NEEM NU DEEL

Wij willen ook uw mening



We gebruiken cookies om u te kunnen verzekeren van de beste ervaring op onze website. Als je deze site blijft gebruiken gaat u akkoord met ons Privacybeleid.
x
Ontvang wekelijks praktische marketing- en communicatietips in uw mailbox
Schrijf nu in